Mi radi beremo #BERITUDITI
Na lep sončen dan, 29. septembra 2020, smo se dijaki 3. letnika gimnazije odpravili na Rudniško jezero v Kočevju in najprej na pomolu brali poljubne knjige, ki smo jih prinesli s sabo. Sedeli smo na toplem soncu in se imeli lepo. Mirna okolica jezera je pripomogla k sproščujoči izkušnji in nas za nekaj časa odpočila od običajnega šolskega nemira. Branje v lepi naravi lokalnega okolja, spokojnost dopoldneva in osredotočenost na branje so nas usmerili v zavedanje, kako izvrsten je lahko čas, preživet s knjigo. Skoraj vsi smo se strinjali, da bi moralo biti takih trenutkov več.
Dogodek BRANJE V NARAVI smo izvedli v okviru dejavnosti projekta OBJEM ter NMSB 2020, ko poteka mesec skupnega branja. Namen tovrstnih dogodkov je v izvajanju pouka izven učilnice, spodbujanje bralne pismenosti in bralne kulture ter motivacije za branje, ki v najstniških letih močno upade. Hkrati smo izvedli medpredmetni pouk slovenščine in zgodovine, saj smo združili branje izbranih knjig in spoznavanje zgodovine jezera. Z nami sta bili tudi profesorica Lucija Kos Bartol in Katja Koleta, ki na šoli vodi projekt Popestrimo šolo. Ob tem smo posneli promocijski video, s katerim želimo motivirati mlade za branje. Našo pozornost je spodbudila tudi Knjigobežnica na plaži.
Po vrnitvi v šolo smo pri pouku slovenščine zapisali refleksije o lastnem odnosu do branja, saj se vsi zavedamo, da je branje pomembno tako za izobraževanje kot preživljanje prostega časa. Skupno nam je, da beremo premalo, zaradi tega se nas je večina odločila, da veljamo za povprečne bralce, a se zavedamo, da lahko izboljšamo svojo raven bralne pismenosti. Tisti dijaki, ki berejo več, raje posegajo po literaturi v angleščini. Prav tako je opaziti razlike med spoloma, dekleta posegajo po literaturi, kriminalkah, znanstveni fantastiki, medtem ko fantje berejo manj oz. samo tisto, kar jih zanima.
Naši predlogi, kako bi v tem šolskem letu izpopolnili svoje bralne navade, so: branje strokovnih in zahtevnejših besedil, branje klasičnih knjig in ne elektronskih besedil, skrb za vsakodnevno branje, npr. pred spanjem, branje knjige pred ali po ogledu filma, tudi šola bi lahko organizirala več bralnih dogodkov.
V zaključku navajamo našo sklepno misel: branje je tudi za najstnike pomembno, poučno, znižuje stres, krajša dolgčas in izboljša počutje.
Enei Vogrinec, Žiga Svete, Sergej Aćimović, 3.a gim,
mentorica Nina Papež